xmasfreak

Jag vill ha mer jul!

"This Warm December, Volume 2"

Publicerad 2011-10-06 01:14:10 i Allmänt,



När jag tänker på Jack Johnson, så tänker jag på vita stränder och värme, han har lyckas bli paradisöarnas soundtrack, Den sista mannen att tänka på när man vill ha snö och jul?
Jack Johnson startade skivbolagen  Brushfire som har sitt säte i de varma Hawaii.
2008 släppte Brushfire sitt allra första Julskiva med alla deras signerade artister. Skivan blev något av en indie jul hit! Med bland anat Matt Costa och Zee Avis första singel i bolagen.
Nu är det dags igen, den 15 november släpper de deras andra julsamlings skiva.
This Warm December, Volume 2” Innehåller två låtar med legenden själv Jack Johnson, som premierar med ”In The Morning”Zee Avi sjunger ”Frosty The Snowman" och Matt Costa bjuder på ”I Bet on Flying High”. Deras senaste tillskott i bolagen hawaiianskan Paula Fugan står för ”Winter Swell Blues”
Förbeställ skivan på CDON eller var du nu köper skivor, kommer att finnas på CD, Vinyl, Itunes och självklart på Spotify.

01. Party Hard - Zach Gill
02. Jingle Bell Rock - Rogue Wave
03. Christmas Blues - G. Love
04. In The Morning - Jack Johnson
05. Christmas Must Be Tonight - Bahamas
06. Home For The Season - Neil Halstead
07. Frosty The Snowman - Zee Avi
08. Let It Ride - ALO
09. Make Time - Money Mark
10. Winter Swell Blues - Paula Fuga
11. Christmas Cookies - G. Love
12. I Bet On Flying High - Matt Costa
Angel (Holiday) - Jack Johnson

Fram till dess kan ni följa länken till förra skivan på Spotify
This Warm December: Brushfire Holiday's Vol. 1



Eller lyssna nu direkt!







Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2011-10-06 10:36:47

Jag är en stor fan av Jack Johnson, trode jag hade alla hans

Skivor. Hade totalt missat att gjorde julmusik, är inte förvånad dock. Ska se till att komma över skivorna. Tack för tipset!

Postat av: TinaGustafsson.com

Publicerad 2011-10-09 14:16:01

Tack för tipset, har nu lagt till den i min spotify :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Wladimir

Det bästa jag vet är julen, och framförallt julmusik och julfilmer. Till vardags har jag fullt upp med att hämta barn från dagis och med att göra de godaste pannkakorna i Uppland. I denna blogg vill jag tipsa om och vältra mig i bra julfilmer och julmusik. Jag vill också passa på att varna för de riktigt låga vattenmärken som finns där ute. Hoppas jag kan hjälpa dig att finna det ultimata julsoundtracket, och den bästa julrullen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela