xmasfreak

Jag vill ha mer jul!

Julfilmer del 2

Publicerad 2011-12-01 00:00:28 i Allmänt,

Christmas Mail (2010)

 

 

Måndag: 28 nov

En direkt till DVD julfilm. Den är en klassik familje B-rulle med ganska liten budget som tenderar ibland att vara lite plumpig. Den har definitiv en viss charm och är värd att ses om den går på tv (i brist på annat).

Jag ger den 4.5
IMDb ger den 5.1

 




Silent Night (2002)




Tisdag: 29 nov
TV-film från Hallmark Chanel med Linda Hamilton i Huvudrollen.
Filmen spelas under andra världskrigens Tyskland. Är en välgjord film som
vill mycket, ibland för mycket. Den är baserad på en verklig historia som på sitt sätt är mycket vacker. Den lämnade mig med många frågor som tyvärr inte besvaras under filmens gång som till exempel hur det gick för alla dem efter kriget.
Den är en bra film för att vara en tv film men är inte särskildt julig i sig även om den handlar om kanske julens viktigaste budskap ”fred på jorden”.
Jag ger den 6.8
IMDb ger den 7.7

Silent Night Trailer (2002) from Sam Buick on Vimeo.

 

The Nutcracker in 3D (2010)

 

Onsdag: 30 nov

Biofilm från 2010. Den hade potentialen att bli en riktig julfilm klassiker
men föll på mållinjen.
Den är bitvis osammanhängande och våldsam för att vara en barnfilm.
Flörten med nazismen är rent utav osmaklig.
I vissa passager av filmen sprängs det vilt och skjuts med automat vapen.
Specialeffekterna är mycket välgjorda
och det syns att det har varit en kostsam film.
Jag har all förståelse för att filmen floppade totalt,
men vist kan man ge den ett försök.

Jag ger den 4.5
IMDb ger den 4.3

Kommentarer

Postat av: Jonas Engström

Publicerad 2011-12-01 13:50:15

Jag var bio och tittade just på the Nutcrucker i NY förra året och tyckte den var helt ok. Du kanske inte såg den på full 3D?

3D filmer gör sig bäst på bio!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Wladimir

Det bästa jag vet är julen, och framförallt julmusik och julfilmer. Till vardags har jag fullt upp med att hämta barn från dagis och med att göra de godaste pannkakorna i Uppland. I denna blogg vill jag tipsa om och vältra mig i bra julfilmer och julmusik. Jag vill också passa på att varna för de riktigt låga vattenmärken som finns där ute. Hoppas jag kan hjälpa dig att finna det ultimata julsoundtracket, och den bästa julrullen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela