xmasfreak

Jag vill ha mer jul!

Indie Xmas II

Publicerad 2011-11-17 14:28:58 i Allmänt,

Då fortsätter vi vår vinter resa in i dom juliga indie skogarna.



Eels "Everything's Gonna

Be Cool This Christmas"





Först ut idag har vi The Eels  med "Everything's Gonna Be Cool This Christmas" är en modern indie klassiker. Missa inte heller ”Christmas is going to the dogs” av samma band, denna underbara roliga låt är special skriven till filmen "How the  Grinch stole Christmas" från 2000 med Jim Carrey.



Spotify länl till The Eels "Everything's Gonna Be Cool This Christmas"

Spotify länk till The Eals ”Christmas is going to the dogs”




The Waitresses

"Christmas Wrapping"






Vi fortsätter med en indie hit från 1981, som fortfarande spelas flitigt varje år runt juletid på de olika indie radio kanalerna. ”Christmas Wrapping” med de legendariska The Waitresses.



Spotify länk till The Waitresses "Christmas Wrapping"




The Raveonettes

"The Christmas Song"





The Raveonettes med "The Christmas Song" är något av en indie julklassiker från Damark. Hoppas ni gillar den!



Spotify länk till The Raveonettes "The Christmas Song"



Zee Avi

”No Christmas For Me”




Sist men inte minst har vi Zee Avi med sin låt ”No Christmas For Me”
Det inte varje dag man ramlar över Indiepop från Malaysia som lirar jullåtar.
Ge henne en chans!



Spotify länk till Zee Avi "No Christmas For Me"


Jag har tidigare skrivit om She & Hims nya julskiva ”A Very She and Him Christmas” hoppas ni spisar den när ni får möjlighet. Liksom Brushfire Records nya julskiva ”This Warm December Vol II”


Spotify länk till She And Him ”A Very She And Him Christmas”


Spotify län till ”This Warm December Vol II”

Tack för den här gången, nästa inlägg blir Soul och R&B!

Kommentarer

Postat av: Jenny Eriksson

Publicerad 2011-11-17 17:02:07

Zee Avi är helt underbar, hade helt missat att hon hade en julskiva. Den får hamna på min måste ha lista direkt!

Postat av: Johanna

Publicerad 2011-11-17 21:24:42

Åh vad härligt :)

Postat av: Stockholmsjul

Publicerad 2011-11-18 23:34:49

Dom här har jag aldrig hört förr, spännande! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Wladimir

Det bästa jag vet är julen, och framförallt julmusik och julfilmer. Till vardags har jag fullt upp med att hämta barn från dagis och med att göra de godaste pannkakorna i Uppland. I denna blogg vill jag tipsa om och vältra mig i bra julfilmer och julmusik. Jag vill också passa på att varna för de riktigt låga vattenmärken som finns där ute. Hoppas jag kan hjälpa dig att finna det ultimata julsoundtracket, och den bästa julrullen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela