xmasfreak

Jag vill ha mer jul!

Julfilmer del 6

Publicerad 2011-12-13 14:38:00 i Allmänt,

Fredag:9 dec

Christmas with a Capital C (2011)

 


TV-film från 2011 med Ted McGinley och Daniel Baldwin. Är en  kristen film utan att för den delen vara underlåtande. En påminnelse över att julen har en kristen bakgrund och att vissa av dessa ”riter” idag suddas ut. Helt ok film som ibland känns banal.

Jag ger den 4.5
IMDb ger den ”ej betyg"

Lördag: 10 dec

Crazy for Christmas 2005

 


TV-film från 2005.Känns ganska nytt och ovanligt i sin karaktär utan att för den delen hamna utanför julfilm genren, bitbis långdragen och tråkig men i det stora hela ganska underhållande. Helt värt att ses på om den går på TV.

Jag ger den 5.8
IMDb ger den 6.0


Söndag 11 dec

Silver Bells (2005)

 


En Hallmark hall of fame film med Anne Heche i huvudrollen. Jag börjar ana ett mönster bland Hallmarks julfilmer och blev inte så imponerad av filmen även om den hade så att säga alla rätta ingredienser för en lyckad julfilm. Misstro mig inte den är en bra julfilm men inte lika vass som de andra julfilmerna från just Hallmark hall of fame.

Jag ger den 6.5
IMDb ger den 6.3




måndag: 12 dec.

Farewell Mr. Kringle (2010)

 

TV-film från Hallmark Chanel. Helt ok film som spelas i norra Kalifornien där det alltid finns en chans för snö.
Den börjar lovande, hade en för tufft svacka i mitten men tar aldrig riktig fart igen.
Se den om den gå på TV och inget annat går.

Jag ger den 5.0
IMDb ger den 5.2

Om

Min profilbild

Wladimir

Det bästa jag vet är julen, och framförallt julmusik och julfilmer. Till vardags har jag fullt upp med att hämta barn från dagis och med att göra de godaste pannkakorna i Uppland. I denna blogg vill jag tipsa om och vältra mig i bra julfilmer och julmusik. Jag vill också passa på att varna för de riktigt låga vattenmärken som finns där ute. Hoppas jag kan hjälpa dig att finna det ultimata julsoundtracket, och den bästa julrullen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela