xmasfreak

Jag vill ha mer jul!

Julfilmer del 4

Publicerad 2011-12-05 20:49:05 i Allmänt,

Lördag:3 dec

A Season for Miracles (1999)

 


En Hallmark Hall of fame film från 1999 med Carla Gugino i huvudrollen.
Underbar liten film som fick hela familjen att verkligen få njuta och hjälpte oss att komma in i advent stämning. Det var en medbloggare som hade rekomenderat den, tack för tipset.
Jag rekommenderar den varmt, hoppa upp i soffan och njut!
Jag ger den 8.0
IMDb ger den 7,2



Söndag:4 dec.

Snow (2004)

 


Tv-film från ABC-Family. Ganska skön film
med inte så mycket till story
utan att för delen vara tråkig utan håller hela vägen.
Får ni tid över från all bak och stök
så passa på att se den om den går i rutan.

Jag ger den 6.0
IMDb ger den 5.8















Snow 2 - Brain Freeze (2008)


TV-film från ABC-Family,  sequel till ABC filmen Snow från 2004.
Vi träffar de flesta från förra filmen, något bättre story men fortfarande inte den vassate av julfilmer. Den är definitivt en helt ok film
och skulle se den igen på TV om inget bättre gick.
Sänds onsdagen den 21 december,
klockan 16.00TV4 i år.

Jag ger den 6.0
IMDb ger den 5.4












måndag:5 dec

Babes in Toyland (1961)



Jag hade så sett fram emot till att se denna film. Med samma Disney team som klassikerna Snövit, Pinocchio och Mary Poppins så hade jag ganska höga förväntningar. Det har tagit mig fem års letande att få fram en sevärd kopia och nu var det dags att se vad den förtrollande Disney hade att erbjuda. Kanske jag hade för höga förväntningar? Den var i mina ögon en tvär äkta flopp, besvikelsen var stor, sällan har jag känt mig så grund lurad av en film.
För det första hade den absolut inget med julen att göra, inte ens en liten julgran.
Skådespeleriet var si så där i vissa fall och för att vara en operett var musiken under all kritik.
För den som vill se en gammal Disney spelfilm från sextio talen kanske kan det vara något men för en xmasfreak som jag funkar den inte alls.

Jag ger den 3.0
IMBd ger den 6.0

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Wladimir

Det bästa jag vet är julen, och framförallt julmusik och julfilmer. Till vardags har jag fullt upp med att hämta barn från dagis och med att göra de godaste pannkakorna i Uppland. I denna blogg vill jag tipsa om och vältra mig i bra julfilmer och julmusik. Jag vill också passa på att varna för de riktigt låga vattenmärken som finns där ute. Hoppas jag kan hjälpa dig att finna det ultimata julsoundtracket, och den bästa julrullen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela