xmasfreak

Jag vill ha mer jul!

Julfilmer del 5

Publicerad 2011-12-09 01:09:00 i Allmänt,

Tisdag:6 dec

Snow Queen

(2002)

 

TV-film från Hallmark. Snow Queen var en mysig jullovs film med allt man förväntar sig av en sådan. Bra story, vacker saga utan att vara för barnslig. Passar bra till både stora och små jullovsfirare. Men är den en jul film? Nej, även om den har massor av snö och en talande ren från Lappland så är den ingen julfilm tyvärr.
Jag ger den 6.7
IMDb ger den 6.4

 

 

 

Onsdag: 7 dec


Tom & Thomas -

Tvillingmysteriet i London (2002)

 



Undenbar film med mycket känsla och värme. Gillar den skarp, är definitivt en barn film men passar alla åldrar tycker jag. Hela filmen spelas under veckorna förre jul och avslutats på julafton, utan att ha just julen som huvud tema.
Jag ger den 6.8
IMDb ger den 6.5


Torsdag: 8 dec

A Princess for Christmas (2011)



Direkt till DVD film med Roger Moore och Katie McGrath. Ganska förutsebar historia som redan i titeln berättar om handlingen, så det är inte så att man blir överraskad, men måste man bli det? Är det inte skönt att ibland se en film som man vet kommer att ha en happy ending?
För att vara en B film är den ganska trevlig och underhållande. Går den på TV så varför inte se den?

Jag ger den 5.0
IMDb ger den 4.8

Om

Min profilbild

Wladimir

Det bästa jag vet är julen, och framförallt julmusik och julfilmer. Till vardags har jag fullt upp med att hämta barn från dagis och med att göra de godaste pannkakorna i Uppland. I denna blogg vill jag tipsa om och vältra mig i bra julfilmer och julmusik. Jag vill också passa på att varna för de riktigt låga vattenmärken som finns där ute. Hoppas jag kan hjälpa dig att finna det ultimata julsoundtracket, och den bästa julrullen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela