xmasfreak

Jag vill ha mer jul!

För första gången

Publicerad 2011-08-29 11:08:04 i Allmänt,

En av mina absolut favoriterEn av mina absoluta favorit julskivor!!!




Hej!
Jag älskar julen, med allt som hör säsongen till.
Men framför allt julmusiken och julfilmerna.

I denna blogg vill jag rekomendera och dela med mig av bra julsmusik och sköna filmer.
När första advent är kommen till vår hus ljuder julmusiken fram till frebruari (skulle spela skivorna längre om inte min hustru satte vissa musikaliska gränser).

Nu har jag en ny familje medlem som jag kan dela min jul med, han blir 1 1/2 den här julen så jag ser fram emot att få visa honom och låta honom digga julens alla dunder sköna melodier.

Redan efter midsommar börjar mitt sug efter julen att komma och fram emot höstkanten är den svår värjas.
Då börjar den årliga samlande av ny julmusik och julfilmer.

Spotify har en gedigen samling och Itunes finns för det mesta de senaste släppen från den amerikanska marknaden.
Vad gäller filmer är det för det mesta lite svårare men med cdon, ginza och  amazon kan man fixa fram nästan allt.

Jag hoppas jag kan ge er nya tips men framför allt kanske inspiration till nya jultradionen och bli en del av er Xmas 2011s soundtrack!

Kommentarer

Postat av: Tomtefar

Publicerad 2011-08-29 11:24:33

Fan vad kul med en blogg för oss julmusik nördar!

Väntar med spänning på din nästa inlägg!

Postat av: Tomtens Dotter

Publicerad 2011-09-05 19:11:07

Kul med ytterligare en julblogg!

Ska genast lägga till dig i min länklista

Postat av: Xmas Freak

Publicerad 2011-09-05 20:49:11

Man tackar!

Postat av: Falksonchristmas

Publicerad 2011-09-14 15:57:02

Hejsan! Visst är julmusik mysigt, tyvärr så har vi det inte så lätt alla gånger vi som vill lyssna när andan faller på. Ni kommer att få en riktigt mysig jul med Er nya familje medlem. Kommer själv ihåg sonens andra jul då han var nästan 2 år. (19 idag)Tips, jag och en kollega passar på att spela julmusik på väg till arbetet på morgonen :-)



Ha det riktigt gott nu alla julvänner där ute!

Postat av: Tomtemor

Publicerad 2011-09-16 07:23:16

Jag älskar också julmusik,julfilmer you name it,

har också en ny julblogg. Lägger till dig i min julblogglista.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Wladimir

Det bästa jag vet är julen, och framförallt julmusik och julfilmer. Till vardags har jag fullt upp med att hämta barn från dagis och med att göra de godaste pannkakorna i Uppland. I denna blogg vill jag tipsa om och vältra mig i bra julfilmer och julmusik. Jag vill också passa på att varna för de riktigt låga vattenmärken som finns där ute. Hoppas jag kan hjälpa dig att finna det ultimata julsoundtracket, och den bästa julrullen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela