xmasfreak

Jag vill ha mer jul!

Indie Xmas!!

Publicerad 2011-11-14 20:19:26 i Allmänt,

Ny Julmusik för själen!


När jag tänker på indiepop så tänker jag på trötta svartklädda typer, som man inte vet om dom är deprimerade eller jätteglada inombords.
Till mångas förvåning och glädje så är också dessa så kallade indiemusiker också dom som skriver mest ny julmusik efter country musiker, som i sin tur leder toppen på nyskriven julmusik. Tyvärr har jag ingen som helst koll på country musiken men indie musiken har jag lite mer koll på, jag spelade till och med i några indieband på 90talet runt Ume trakten;)
I det här inlägget vill jag rekommendera  några mysiga julpärlor och skönt pepparkaksdoftande ballader.



Ron Sexsmith

”Maybe This Christmas”




Förts ut måste bli Ron Sexsmiths ”Maybe This Christmas”  Jag har rekommenderat tidigare men jag jag tycker den är så bra.




Maria Mena ”Home for Christmas”




 

 


Norden dominerar starkt på indie himlen, denna stjärna kommer från Norge och bjuder på denna underbara sång lyssna och njut!



Spotify länk till Maria Mena "Home for Christmas"


Sjufan Stevens

”Song For Christmas”






Sjufan Stevens är en överproduktiv musiker som släppte en jul EP under fem års tid. Alla fem EP skivorna finns samlade i denna underbara box färdig för att lyssnas på.





Spotify länk till Sufjan Stevens "Songs for Christmas"


Det kommer mera indie tips inom kort!

Kommentarer

Postat av: Julklapparonline.com

Publicerad 2011-11-15 12:21:47

Vill du vara med i listan Sverige bästa bloggare? Läs mer och anmäl dig på http://julklapparonline.com/bloggar-om-jul

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Wladimir

Det bästa jag vet är julen, och framförallt julmusik och julfilmer. Till vardags har jag fullt upp med att hämta barn från dagis och med att göra de godaste pannkakorna i Uppland. I denna blogg vill jag tipsa om och vältra mig i bra julfilmer och julmusik. Jag vill också passa på att varna för de riktigt låga vattenmärken som finns där ute. Hoppas jag kan hjälpa dig att finna det ultimata julsoundtracket, och den bästa julrullen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela