xmasfreak

Jag vill ha mer jul!

Santa Claus: The Movie

Publicerad 2011-09-15 17:20:27 i Allmänt,


”Santa Claus: The Movie”
För mig personligen är just den här filmen en av de bästa julfilmerna jag vet, jag fick äran att se den på Bio när jag var barn 1985 och den satte en stark prägel på min barndom och varje år väcker den mitt inre barns juldrömmar till liv igen.

Första halvan av filmen utspelas för många hundra år sedan, och visar hur den gamle mannen som vi så småningom känner som ”Santa, Jultomten” får sina krafter och odödlighet, och väljer att leverera leksaker till barnen över hela världen.
Den andra halvan av filmen utspelas sig i en modernare era (1980 talets USA) i vilken Patch Jultomtens Tomtenisse chef, bryter sig loss och startar eget.
Även då filmen i sig har många år på nacken och special effekterna har lite att jämföra sig med dagens filmer i sitt genre, så har ”Santa Claus: The Movie” mycket mer att erbjuda med sin enkla charm och barnsliga stil.

Just nu finns den att köpa som DVD för 10kr på Ginza.se då under namnet Filmkort/ Jultomten och paniken på leksaksfabriken, man har nästan inte råd att inte tycka om det!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-09-15 17:58:24

Hej

Angående din registrering på julbloggar.se: Kan inte regga upp dig innan du länkar tillbaka dit eller till www.hittajulklappar.se

Postat av: Victorias Jul

Publicerad 2011-09-15 18:01:55

Ja det är kul att börja köpa klappar, har redan köpt några stycken. Nu kliar det i fingrarna att slå in men jag har bestämt att jag ska vänta tills det blir december. Ja Hiko är en bra och billig leksaksaffär.

Postat av: Svensk Jul

Publicerad 2011-09-15 19:35:51

Verkar rolig den har jag inte sett måste jag köpa. Tack för tipset :)

Postat av: Helena

Publicerad 2011-09-15 23:50:31

Hej!



Tack! Ska lägga till din blogg och kika in här.



Titta in på http://designadinblogg.se för lite tips och idéer. Det tar en liten stund att lära sig men sen går det rätt bra.

Postat av: TinaGustafsson.com

Publicerad 2011-09-18 01:42:40

Hej!



Nu flyttar mina julblogg till denna sida, www.tinagustafsson.com och vill du vara säker på att inte missa något som har med julen att göra så kan du Gilla denna sida på facebook http://www.facebook.com/#!/pages/TinaGustafssoncom/192531110782439?sk=app_206747196050374

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Wladimir

Det bästa jag vet är julen, och framförallt julmusik och julfilmer. Till vardags har jag fullt upp med att hämta barn från dagis och med att göra de godaste pannkakorna i Uppland. I denna blogg vill jag tipsa om och vältra mig i bra julfilmer och julmusik. Jag vill också passa på att varna för de riktigt låga vattenmärken som finns där ute. Hoppas jag kan hjälpa dig att finna det ultimata julsoundtracket, och den bästa julrullen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela