xmasfreak

Jag vill ha mer jul!

The Florin Street Band

Publicerad 2011-10-03 15:24:54 i Allmänt,


Top of the Pops har förr länge sedan slutat sändas i England men varje jul sänder de sin julspecial där man bl.a. korar årets jul låt (precis som i Love Actually)
2010 var det dags för Coldplay med sin Christmas Lights och 2009 The Wombats med Is this Christmas?.

I år ger sig The Florin Street Band in och försöker norpa första platsen med sin My favourite time of the year.
För just The florin Street Band med Leigh Haggerwood i spetsen började allt då de var trötta på att alltid få höra samma julsånger (remakes) i nya tappningar på Pop of the Tops varje jul, de kände behovet att skapa ny julmusik. De ville fånga den sanna julstämningen och tillsammans har de försökt återskapa detta i sin låt och video. De är helt osignade utan någon stor bolag bakom sig, de finansierar allt själva.
Hittills har det fått ganska bra recensioner.
”I have done nearly 20 years of breakfast shows on commercial radio non stop. Not many people can say that.  say that. This is simply the best and indeed the only Christmas song since Pogues/Kirsty in 1985. It deserves the widest audience. And I don't post on people's walls, that's how important this song is. Thanks for reading. Support this song pls. Tony Horne, Metro Radio"
De har gjort en kanon jobb enligt min mening och hoppas att de har vad som krävs för att komma med och ta första platsen på årets Top of the Pops. Vem har sagt att det inte görs ny julmusik?


Lysna och njut!!!




The Wombats med Is this Christmas? är en grym låt, om jag kunde och fick så skulle den spelas året om!

Kommentarer

Postat av: Oskar

Publicerad 2011-10-03 17:12:12

Riktig bra låt, får jullängtan i hela kroppen!

Postat av: Tomtens Dotter

Publicerad 2011-10-03 22:58:00

Den första: Underbar.

Den andra: Liiite skeptisk

Postat av: TinaGustafsson.com

Publicerad 2011-10-05 11:17:35

Härligt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Wladimir

Det bästa jag vet är julen, och framförallt julmusik och julfilmer. Till vardags har jag fullt upp med att hämta barn från dagis och med att göra de godaste pannkakorna i Uppland. I denna blogg vill jag tipsa om och vältra mig i bra julfilmer och julmusik. Jag vill också passa på att varna för de riktigt låga vattenmärken som finns där ute. Hoppas jag kan hjälpa dig att finna det ultimata julsoundtracket, och den bästa julrullen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela