xmasfreak

Jag vill ha mer jul!

Julfilmer del 1

Publicerad 2011-11-28 10:40:56 i Allmänt,

Nu börjas det se ut som jul. I natt kom det lite snö här i Uppsala och de första jul filmerna har passerat tv rutan.
Mitt mål i jul liksom tidigare jular är att se minst en film per dag fram till den 25 dec.
I år kommer jag också att försöka att se enbart nya filmer (nya för mig) och recensera dem här.

Här kommer helgens filmer.

Just Friends (2005)


Fredag:
Just Friends från 2005 är en romantisk jul komedi utan att vara varken romantisk eller julig.
Huvudrolls karaktären Christ Brander (Ryan Reynolds) är varken karismatisk eller sympatisk och man har svårt att finna någon som helst medkänsla för utom förakt.
Jag vet inte om det är meningen att ha en sorts antihjälte men för mig funka den inte.
Den är långt ifrån den sämsta julfilmen jag har sett men den blir ingen julklassiker hos mig.
Det är en påkostad och välgjord film men historien övertalar mig inte.
Jag ger den 4.4 av 10.
IMDb ger den 6.4


Christmas at the Riviera

 

(2007)


Lördag:
Brittisk tv-film från 2007. Klassik brittisk humor med förväxlingar och bannanskal.
Den är inte alls så dåligt och har en viss charm. Definitiv värd att ses om inte annat för att
få skratta en stund.  Den är inte så oerhört julig men vänder ganska snabbt till det bättre.
Jag ger den 5.5
IMDb ger den 5.8











November Christmas

(2010)



Söndag:
November Christmas tv-film från Hallmark hall of fame.
Den var en jätte mysig film som vi verkligen njöt av. Den inneslutar allt som en äkta julfilm behöver och måste ha. Den som titeln redan antyder spelas under en november månad men är mer julig än många andra julfilmer.
Den har ett gedigen rollista för att vara en tv-film,
alla karaktärer är välskrivna och välformulerade.
Rekommenderar den stark.
Jag ger den 7.5
IMDb ger den 7.3




Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2011-11-28 14:41:43

Hej, tittade på November Christmas igår. Den var jätte mysig.

Håller med att den var julig och bra!

/Maria

Postat av: TinaGustafsson.com

Publicerad 2011-11-29 01:21:42

Det är härligt med julfilmer! :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Wladimir

Det bästa jag vet är julen, och framförallt julmusik och julfilmer. Till vardags har jag fullt upp med att hämta barn från dagis och med att göra de godaste pannkakorna i Uppland. I denna blogg vill jag tipsa om och vältra mig i bra julfilmer och julmusik. Jag vill också passa på att varna för de riktigt låga vattenmärken som finns där ute. Hoppas jag kan hjälpa dig att finna det ultimata julsoundtracket, och den bästa julrullen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela