xmasfreak

Jag vill ha mer jul!

Musikkalendern lucka 2

Publicerad 2011-12-02 09:38:31 i Allmänt,

Jag vill bjuda er på en ovanlig jullåt varje dag fram till jul!
Vem har vi i lucka Två?

2







Pink Martini "Shchedryk"


Shechedryk eller Carol Of The Bells som den heter på engelska. Är ursprungligen en ukrainsk nyårs folksång som emigrerade först till England 1921 där den fick engelsktext, för att sedan på 30-talet emigrera ännu en gång, den här gången till USA för att där bli en populär julsång. Den sjungs än idag flitigt att Carolers i Staterna. Här har vi den på original språk ukrainska framför av den amerikanska storbandet Pink Martini.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Wladimir

Det bästa jag vet är julen, och framförallt julmusik och julfilmer. Till vardags har jag fullt upp med att hämta barn från dagis och med att göra de godaste pannkakorna i Uppland. I denna blogg vill jag tipsa om och vältra mig i bra julfilmer och julmusik. Jag vill också passa på att varna för de riktigt låga vattenmärken som finns där ute. Hoppas jag kan hjälpa dig att finna det ultimata julsoundtracket, och den bästa julrullen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela